TIL SALG

LANDEJENDOM I NATURSKØNNE OMGIVELSER,

NÆR HOVEDSTADEN OG GODE TRAKIKFORBINDELSER

Desværre er tiden nu kommet for at lukke planteskolen.

Planteskolen ligger i naturskønne og fredede omgivelser syd for Ganløse Ore mellem Ganløse og Kirke Værløse.

Ejendommen har været i familiens eje siden 1956. Landbrugsejendommen, som den var dengang, blev stille og roligt omdannet indtil den i 1963 fremstod som en egentlig planteskole.

Den har været drevet helt uden brug af sprøjtemidler og de seneste (mindst) 15 år også uden brug af uorganiske gødningsstoffer  -  dette gælder for arealet, som selve planteskolen ligger på, såvel som for de arealer, der blot henligger som natur.

Som tiden er gået har naturen  fået lov til at brede sig uden egentlig kontrol og med et rigt dyreliv til følge. Et par områder med bjørneklo bekæmpes dels manuelt dels ved afgræsning med får.

Fredningen går udelukkende på naturen (tunneldalsystem fra istiden) og ikke på bygningerne. Der er allerede givet tilladelse til nedrivning og nybygning på 2 nabogrunde, så hvis dette også er en kommende ejers ønske m.h.t. bygningerne på planteskolen, så kan det helt sikkert lade sig gøre.

Henvendelse til Dorthe, telefon 30 43 31 15 for nærmere oplysninger.

Dorthe og Max Reiff